Co to jest Programmatic i jakich technik SEO unikać, aby reklamy były skuteczne?

Pozycjonowanie to bardzo złożona strategia, której wdrożenie to czasochłonne i nierzadko dość trudne zadanie. Nic więc dziwnego, że twórcy internetowi coraz częściej uciekają się do wykorzystywania podstępnych technik optymalizacyjnych mających na celu oszukanie algorytmów wyszukiwarek. Jak się bowiem okazuje, nawet płatne reklamy nie będą wystarczająco skuteczne, jeśli witryna nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana. Kampanie Programmatic także nic wówczas nie osiągną. Być może zastanawiasz się, co to jest Programmatic. Jest to system do sprzedaży powierzchni reklamowych w czasie rzeczywistym. Przy wykorzystaniu wątpliwej skuteczności nieuczciwych technik SEO nie przyniesie on jednak oczekiwanych rezultatów. Przyjrzyjmy się zatem metodom, których warto unikać.

Czym jest black hat SEO?

Jak już wspomniano, celem pozycjonowania stron internetowych jest budowanie widoczności marki w wyszukiwarce. Przy stale rosnącej konkurencyjności rynku online nie należy to jednak do najłatwiejszych zadań. Zdarzają się więc sytuacje, kiedy właściciele witryn podejmują próbę oszukania algorytmów Google. Tego typu zagrania określane są mianem black hat SEO. W skład tej metody wchodzi wiele podstępnych technik, które jeszcze kilka lat temu przynosiły pożądane efekty. Rozwój internetu spowodował jednak, że dziś nie są już skuteczne. Przyjrzyjmy się więc technikom, których warto unikać.

Pozycjonowanie – metody, których lepiej unikać

Wiedząc, co to jest Programmatic, z pewnością będziesz chciał maksymalnie zadbać o jakość swojej witryny. Istnieje jednak wiele podstępnych metod black hat SEO, których wykorzystanie narazić może stronę na poważne spadki w rankingu Google i brak skuteczności kampanii reklamowych. Mimo to wielu twórców wciąż decyduje się na wdrożenie ich do swojej strategii. Oto techniki, które wyszukiwarki uznają za próbę oszukania algorytmu:

  • upychanie słów kluczowych – wykorzystywanie zbyt wielu popularnych fraz w treści nie tylko naraża witrynę na karę od Google, ale też źle wpływa na jej wizerunek w oczach użytkowników;
  • kupowanie linków – wyszukiwarka szybko identyfikuje linki pochodzące z niewiarygodnych źródeł lub stron zupełnie niepowiązanych tematycznie z daną witryną;
  • maskowanie treści – mowa tu o tworzeniu dwóch różnych wersji witryny – jednej dla wyszukiwarek, a drugiej dla użytkowników;
  • ukrywanie słów kluczowych – publikowanie tekstu w kolorze tła lub w najmniejszym rozmiarze czcionki z pewnością nie umknie uwadze Google i zostanie poważnie ukarane.

Dlaczego nie warto oszukiwać wyszukiwarek?

Kiedy wiesz już, co to jest Programmatic, z pewnością nigdy nie zdecydujesz się na wykorzystywanie nieuczciwych technik Black Hat SEO. Nie tylko są one nieskuteczne, ale też mogą poważnie zaszkodzić Twojej witrynie i narazić ją na spadki w rankingu, a nawet całkowite wyłączenie z indeksu. Kampanie Programmatic nie przyniosą wówczas pożądanych efektów, a sprzedaż bez wątpienia spadnie. Aby więc uniknąć tego typu problemów, postaw na White Hat SEO i opracuj strategię optymalizacyjną, której wyniki spodobają się nie tylko użytkownikom, ale też algorytmom wyszukwiarek!