Kampania RTB
Kampania RTB czyli Real Time Bidding to nowa forma reklamy. Głównym powodem, dla którego stała się tak popularna jest możliwość wyświetlania reklam w każdym miejscu, w którym dostępna jest powierzchnia reklamowa. Technologia ta umożliwia wyświetlanie reklam w oparciu o konkretne wyszukiwanie danej osoby. W ten sposób można lepiej dotrzeć do klientów, ponieważ reklama jest wyświetlana każdemu użytkownikowi, który wchodzi na stronę. Tradycyjne kampanie nie były tak skuteczne, ponieważ były wyświetlane wszystkim użytkownikom, którzy wchodzili na stronę, nawet jeśli nie szukali danego produktu. Kampanie RTB są skuteczne, ponieważ widzą je tylko ci, którzy ich szukają.
Technologia RTB otwiera nowy rynek dla reklamodawców, ponieważ do tej pory mogli oni kupować powierzchnię tylko na wcześniej zdefiniowanych stronach internetowych. W tym przypadku technologia RTB charakteryzuje się wysoką efektywnością i niskimi kosztami. To czyni ją atrakcyjną zarówno dla inwestorów, jak i dla blogerów, którzy chcą zarabiać na sprzedaży powierzchni reklamowych na swoich stronach.
Reklamodawcy płacą za każde wejście, ponieważ chcą, aby użytkownik zetknął się z ich reklamą. W ten sposób można dotrzeć do odbiorców, którzy są gotowi do dokonania zakupu (konwersji), przy niższych kosztach niż w przypadku kampanii tradycyjnych. Z tego powodu kampania RTB cieszy się coraz większą popularnością.
RTB działa za pośrednictwem giełd czasu rzeczywistego i aukcji, które umożliwiają szybsze kupno i sprzedaż powierzchni reklamowej. Oznacza to, że reklamodawcy mogą składać zautomatyzowane oferty na konkretny zakup mediów. Oferty te odbywają się w czasie rzeczywistym w zależności od cen ofertowych i liczby wyświetleń dostępnych w danym momencie. System porównuje oferty od potencjalnych nabywców i sprzedawców, i dopasowuje je, gdy jest to właściwe.