Naprawa filtra cząstek stałych we Wrocławiu

Źródło: https://japantech.pl/

Kiedy naprawa filtra cząstek stałych we Wrocławiu może być potrzebna?

Naprawa filtra cząstek stałych we Wrocławiu jest oferowana w dwóch lokalizacjach przez nasz niezależny specjalistyczny warsztat samochodowy Japan-Tech. Na zamówienie tej usługi możesz się zdecydować wówczas, gdy pojawią się objawy zwiastujące niepoprawną pracę filtra. Jest to na przykład charakterystyczne dymienie z układu wydechowego, przełączenie auta w tryb awaryjny czy zapalenie się kontrolki błędu silnika na desce rozdzielczej samochodu. Bezpośrednią przyczyną problemów z filtrem cząstek stałych jest nagromadzenie się ubocznych produktów spalania gazów, czyli pyłu w formie sadzy z niespalonego węgla. Decydując się na naprawę tego komponentu możesz uniknąć kosztownej wymiany na nowy element oraz wielu innych komplikacji.

Główne przyczyny problemów z DPF

DPF, inaczej właśnie filtr cząstek stałych, to komponent montowany w pojazdach wyposażonych w silnik Diesla, czyli jednostkę wysokoprężną. Filtr ten najczęściej znajduje się zaraz za katalizatorem i jest bardzo istotną częścią całego układu wydechowego. Jego główna funkcja polega na usuwaniu sadzy, czyli produktu niepełnego spalania się oleju napędowego. W silnikach wysokoprężnych DPF odpowiada za zniwelowanie emisji smogu do środowiska i ograniczenie tym samym zanieczyszczeń. Konstrukcja tego elementu jest dość prosta. Filtr posiada trwałą obudowę ze stali, w której umieszczono nieduże kanaliki zatkane z jednej ze stron, ułożone względem siebie równolegle. Taki układ pozwala na skuteczne dostarczanie spalin na zewnątrz, ponieważ pod wpływem zwiększenia temperatury w kanalikach następuje spalanie zebranych cząstek. Do ich spalania dochodzi zarówno w wyniku zwiększonej podaży paliwa, jak i pod wpływem obciążeń silnika. Z czasem drożność filtra zaczyna jednak spadać, ze względu na nagromadzenie się popiołu i zatkanie kanalików. Czujniki informują o tym na podstawie pomiarów ciśnienia.